måndag, juli 16, 2007

Nörd - aldrig tråkigt

Varje gång jag ser "Vänner"-avsnittet där de leker leken som går ut på att man ska skriva ned så många av USAs delstater man kan komma ihåg på sex minuter, då måste jag göra det själv. Första gången ledde det alltså till att jag lärde mig alla USAs delstater och rätt många av huvudstäderna. Kan rekommendera ett bra program man kan ladda ned för detta, Seterra. Ett absolut måste för en geografinörd! Och jättekul! Går man igång på att vara bra på var länder ligger osv, då kan man ju aldrig ha tråkigt.

Det är som min mamma. Hon lägger patience för att koppla av. Hon har aldrig tråkigt. Plus att hon är lyckligt lottad i livet med fyra roliga barn.

På jobbet är det segt. Vilket är bra. Det händer inget - det är det som är bra. Men det är inte kul. Och där kan man inte ladda ned minsta lilla program av säkerhetsskäl, så där får man sitta när det bara växer mossa på en. Man kan ju liksom inte dra fram en kortlek på jobbet. Min gräns går långt innan det. Keeping up appearances you know.

Etiketter: ,

eXTReMe Tracker