söndag, juli 01, 2007

Knossos

Nu har jag sett Knossos. Det är ca 4000 år gammalt. Jag tycker inte att det var lika häftigt som att se ruiner i Rom och utanför Rom i Ostia där jag varit tidigare. Men å andra sidan är de ruinerna bara ca drygt 2000 år gamla. Men ändå. Ruinerna i Varnhem i min hembygd är inte fy skam de heller. Men visst är det kul och intressant att ha sett Knossos. För att få lite grepp om det kan jag läsa lite om det nu efteråt, nunär jag har något att relatera till.

Annars har vågorna gått höga på havet idag. De har vi badat och kastat oss i. Härligt!

Två glassar. Ochen drink efter maten, det har jag unnat mig idag. Som det ska vara på semester.

Imorgon ska vi åka på cruise med en stor badbåt. Den har en rutschbana rätt ut i havet. Så här glassigt har jag nog aldrig levt förut och det här känns så rätt.
eXTReMe Tracker