fredag, juni 15, 2007

Svårt att skriva rubrik

Är det skolavslutning idag? Tror min lilla systerdotter-prinsessa får sitt första sommarlov idag. Jag vill i alla fall ha tårta, det liksom skriker i kroppen. I går var jag jättehungrig när kom hem, jag gjorde i ordning isterband och dillstuvad potatis med rödbetor. Inte alls dumt. Sen åt jag lite gröt när jag blev godissugen, det gör jag ofta. Är det lite knäppt kanske? Jäkligt gott i alla fall.

Imorse beslutatde jag mig för att skippa cyklingen. Skönt. Jag har cyklat ca 7,5 mil hittills i veckan, så det är jag nöjd med. Jag kanske går ner i gymet och kör lite armar & mage sen, det kanske kan vara nåt. Vilken friskvårds-mupp man har blivit! Så kan det gå när ens rätta jag kommer fram. Näe, så har det ju varit länge egentligen. Tror jag har ärvt det av farfar.

I dag är det fredag (tack gud) och då kommer mina favvotidning Fokus. I den står det om bröllop och jag hakade upp mig på en grej (som jag håller med om) som jag inte kommer kunna släppa på hela dagen. De listar fem saker som numera är lite trendigt med bröllop, som är helt obegripliga. Brudöverlämning. Det här att pappan går med bruden fram till altaret, där mannen väntar.

Gaaahhhh, jag kokar nästan över. Förutom att symboliken är av 1800-talssnitt och ytterst äcklig, så är det också enligt mitt tycke rent perverst. Det är också Disney-retard-varning och så jävla skogstöntigt att det inte går att börja beskriva och tacky under alla uppmätbara nivåer . Man Gör Inte Så.

[andas]

Jag måste uppbåda all min intellektuella kraft för att inte se ned på människor som väljer att göra så här när de gifter sig. Men jag kan erkänna att jag inte riktigt lyckas.

De andra obegripliga sakerna enligt Fokus är Secret box, Duvor, Fyrverkerier, Presenter till gästerna.
eXTReMe Tracker