fredag, november 17, 2006

Fredag!

Är skitnöjd med att det är fredag. Den här veckan gick föredömligt fort.

Jag tillhör den priviligerade lilla skara som tar mig till jobbet (dörr till dörr på 30 minuter) med tunnelbanan. Den senaste tiden har det inte varit som vanligt. Man får stå upp hela vägen in till stan. Och - det är inte det att jag gnäller, det vore mig främmande - det är glest mellan tågen. Alltså jag klagar inte, men när man ska hem och det är 15 minuter eller nåt till nästa tåg, ska man stå där som nån j-a pendletågsresenär och leva på hoppet eller vadå?

Cyberspace ... mitt hem i universum. Här har jag ju skrotat runt ett tag och trivs så bra. Det är så behändigt, jag upptäcker det igen varje dag. Som nu. Den här hittade jag i ett av internets runda hörn.

http://www.muvids.com/dixie_chicks_videos/not_ready_to_make_nice.html
... so you are in my life.

Det roliga med detta är att jag har på olika håll hyllat denna låt, utan att ha hört den. Men nu är den här. Velkåm to my planet. Dixie Chicks (och alla andra chicks.)!
Den (låten) var lika smart som jag trodde att den skulle va.

Så - i livet som Konsument har nu Dixie Chicks avancerat på listan för inköp. Vanity Fair gjorde en framryckning i går, det blev nästan ett inköp av prenumeration, men det föll på målsnöret och ligger nu endast som favorit i min Media internatinellt-mapp. Tänk så det kan gå. Varför detta hände, det kan jag inte svara på.

PS. Det här med Vanity Fair är verkligen i periferin av min personlighet. Det är det som är så kul.
eXTReMe Tracker