torsdag, oktober 30, 2014

Timing

Ibland ni vet så är inte timingen optimal. Idag är ingen bra dag så vitt jag kan överblicka gällande det.

Jag sitter på jobbet, det är en hektisk dag och jobbar jobbar jobbar. Förskolan ringer, de tycker dottern verkar hängig. "Jag kommer genast" svarar jag såklart som man ska och påbörjar resan hem.

När jag hämtar dottern är hon inte märkbart hängig, men det gör inget. Jag planerar att ta en skön jobba-hemma-eftermiddag.

Det kommer ett mail där jag och mina kollegor inbjuds till ett mingel hos en minister som tack för hjälp. Idag. I eftermiddag. Dåligt timing.

Snälla fina S, som jag mailar säger såklart att hon kommer och löser av mig så att jag kan åka. Min fina schyssta S. Jag och dottern sätter oss i bilen för att åka och hämta upp S och jag bli avlöst.

Det är bara det att bilen känns konstig. En kilometer iväg på vår resa stannar jag bilen och konstaterar ett solklart fall av punktering. Min första i livet. Inte heller detta bra timing.

Ja, men vem vet vad för fanstyg jag slapp om jag fått fortsätta. Det får jag aldrig reda på.

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker