söndag, oktober 26, 2014

Fixarhelg

Nu var det ett tag sen. Man kan väl säga att vi är lite överhopade av vardag och jobb och ett hem som liksom behöver en massa saker.

Så i helgen har det varit fixarhelg, med besök av hela min familj. Kan inte ta åt mig äran för denna briljanta idé, som måste vara en av de bästa idéerna i världshistorien.

Jag gör en lista på allt som har fixats.

Plattsättning av en gång från grindhålet till entrétrappen, plus uppsättning av grind med grindstolpar.

Förankring av en hög byrå och fyra bokhyllor.

Montering av tre jalusier.

Montering av två skjutdörrar. Inredning av en skjutdörrsgarderob.

Inflyttning i fyra bokhyllor.

Montering av skohylla och hatthylla + upphängning av denna.

Tre vändor till tippen. Hämtning av en hel del stenplattor.

Städning av vedbod och stapling av två kubik ved.

Och så hängde vi upp fästen till två barndvarnare.

Dessutom har barnen haft en kanonhelg. Lek och bus med kusiner, långa turer till lekparkerna och sagoläsning och spela spel med mormor och kusiner.

(Jag kan ha glömt något.)

Väldigt lyckat att man fick en timme extra denna helg. Och så många timmar jag fått av min familj. Tacksam är nästan ett för litet ord.

Etiketter: , , ,

1 Comments:

Blogger Ke.Li said...

Det var jätte kul!

26 oktober 2014 kl. 23:26  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker