torsdag, december 31, 2009

2009

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag gifte mig.

Höll du några av dina nyårslöften?
Några nyårslöften hade jag inte. I år lovar jag halvt om halvt att jag ska läsa böcker.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
O ja, det känns som att de står som spön i backen. Men framförallt så fick jag en ny systerdotter. Lillfis. Och Fertilitetsturist fick lille NM. Min kompis i Afrika fick lilla Maia. (Hon fick nog barn sist jag gjorde en sån här lista också.)

Dog någon som stod dig nära?
Ja ganska nära. I år är det flera stycken som gått bort alltför tidigt.

Vilka länder besökte du?
Danmark, Tyskland, USA och Indien.

Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
En lagom varm sommar vore fint!

Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
1 augusti.

Vad var din största framgång 2009?
Det har på många sätt varit ett fantastiskt år. En framgång var att jag bytt jobb (om än tillfälligt).

Största misstaget?
Jag tror inte jag har gjort några jättemissar, däremot har mina grannar det när de röstade nej till ombildning till bostadsrätt. Idioter.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, frisk.

Bästa köpet?
Hm … många små bra köp hela vägen. USA-resan var ett stort bra köp.

Vad spenderade du mest pengar på?
Bröllopet. Men jag har tagit Sverige ur krisen hela året.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja. Kärleken, till exempel.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Fix you med Coldplay.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Extremt mycket gladare.

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag har fått ut mest möjliga av året skulle jag vilja säga.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Se ovan.

Hur tillbringade du julen 2009?
Med både min och fruns familj.

Blev du kär i år?
Jag var redan kär. Och det forsatte.

Favoritprogram på TV?
Arga snickaren. Det okända.

Bästa boken du läst i år?
Rocky.

Största musikaliska upptäckten?
Hm… här är det lite tunnsått!

Något du önskade dig och fick?
Skinntofflor.

Något du önskade dig men inte fick?
Drömvinsten.

Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Det var en ganska vanlig dag, med en underbar guldkant som min fru satte.

Vad fick dig att må bra?
Min fru.
Mitt nya jobb.
Syskonbarnen.

De bästa nya människorna du träffade?
Min lilla systerdotter.
De nya kollegorna.

Jaha det här var ju en harmonisk lista i bästa gud-vad-mitt-liv-är-lyckat-stil. Men vad störde dig och gjorde dig arg?
Israel, Iran, Kina och deras sjuka regimer. HATAR! Ryssland är förresten inte mycket bättre. Varför kan inte alla bara skärpa sig och respektera demokrati och mänskliga rättigheter? Hur svårt kan det vara? Katolska kyrkan också förresten, utplåna skiten! Fy fan.

Etiketter: , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Din avslutning är fantastisk.
/S

31 december 2009 kl. 11:36  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker