torsdag, november 08, 2007

Somliga går med trasiga skor

Jag är en av dem. Men jag har ju fattat ett beslut om att jag ska köpa ett par nya, walkingskor som det så fånigt heter. Jag menar, de flesta skor går man väl i? Ett par svarta, snygga bekväma som man kan ha till jobbet. Nästan till jobbkostymer.

Det är mer med det här. Somliga går med trasiga skor, men det ska inte behöva vara så. Man ska inte behöva gå runt med nåt som inte funkar, man ska ha det bra. Jag har det bra, ett trasfritt liv. Det gör mig outsägligt irriterad när någon jag bryr mig om inte har det lika bra.

Jag kan nog till och med verka en aning pushy när jag blir frustrerad. Det är bara det att jag har en vision. Den går ut på att alla ska ha det bra, till och med underbart. Det är fullt möjligt och inom räckhåll.

Lever jag som jag lär förresten? Jag ska ut nu och försöka hitta ett par skor, till att börja med.
eXTReMe Tracker