söndag, november 18, 2007

Market, market

Kallt och blasigt som bara den! Jag har farit runt som ett torrt skinn over hela stan. Marknaderna pa Brick Lane, ruffigt spannande och jag sag minst en tjej som sag precis ut som Sadie Smith. Boken har blivit film har nu. Den kommer val kanske till Sverige ocksa. Columbia road flower market, Petticoat lane market (kan man skippa). Pa vag fran blomstermarkanden gick jag forbi tva butiker med design/mobler. Fantastiskt fint. Sen nar jag blir miljonar vet jag var jag ska handla!

En svang till Tate Modern, for att kolla vad de har pa gang i turbinhallen. Det var en spricka i golvet. Tja, snyggt att fota. Men folk var verkligen lojligt facsinerade av den dar sprickan. Gick fram och bojde sig ned, tittade och kande. Ja ja, arty schmarty.

Sen har jag varit inna i varenda bokhandle jag set, kopt en roman av Doris Lessing. Och sa har jag varit inne pa Marks & Spencers. Yay! Jag alskar mataffarer! Jag hittade smagrejer till mig och lite skoj godis till ungarna. Tror jag ar klar med julklappar till en i familjen ...

Middag ska jag ata i Chinatown, det ar precis har intill. Ett glas rott skulle sitta fint nu efter allt blasande och traskande.

Sjuk grej. I natt dromde jag att jag hade tappat bort prince Charles. Jag skulle se efter honom eller nat, men han kom bort. Ops, sorry.
eXTReMe Tracker