lördag, november 17, 2007

Brysselkal m.m.

Ojoj. London London. Mycket folk. Jag hoppade upp vid nio lokal tid och nappade pa frukosterbjudandet pa vandrarhemmet. Egg, bacon, korv, beans, tomato och toast for endast 2 pund. Jag hade inte kameran med till matsalen, tyvarr. Sa jag insag att jag maste ata dar imorogn med for att kunna fota harligheten.

Ut pa Piccadilly Circus. Forst kande jag ett litet motstand mot att se ut som en riktgit tontig turist med kameran pa magen och kartboken i hogsta hugg. Men det ar bara att acceptera och ta fram kameran. Varannan manniska runt mig sag ut precis som jag i det avseendet. So what.

Sen promenerade jag, lite smaforvirrat, men hamnade pa Fortnum & Mason. Kopte ingefarskakor till mig, jag alskar sant! Och dar fick jag for forsta gangen se hur brysselkal vaxer egentligen. Det hade jag pinsamt nog inte en aning om. De vaxer pa en stam, liksom. Snyggt.

Sen var jag pa Prtobello road market. Sjukt mycket folk, men kul. Jag hade kameran framme och fotade lite har och dar. Oftast fragade jag forst. Det ar nog bast dar. Vid ett bageristand fick jag nej pa fragan om jag fick ta en bild. "Inte om du inte koper nat" blev svaret.

En annan fosaljare tackade mig for att jag fragade och da blev jag sa glad att jag kopte lite sallad av honom.

Nu ska jag satta mig pa puben har intill, det ser ut att vara en san dar akta engelsk pub. Jag behover en halv pint nu, det kanner jag. Devonshire Arms. Here I come.

2 Comments:

Blogger Ke.Li said...

Du fotade brysselkålen, va?

17 november 2007 kl. 20:42  
Blogger Tudorienne said...

Saklart!

18 november 2007 kl. 18:13  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker