måndag, oktober 08, 2007

Tillbaka hemma

Jag kanske borde flytta till stranden i Danmark? Jag har en känsla av att jag har en inre plan, eller kompass som går ut på att jag går dit livet bär mig. Samt att jag riktar in mig på sånt jag verkar kul och bra. Så när jag känner att jag kanske borde leva mitt liv på Skallerup klit feriecenter så betyder inte det att jag åker hem och packar allt och säger upp lägeneht och jobb och drar ned. Jag tror på att dyker upp en annan lösning. Eller nåt annant.

Nu sitter jag här på jobbet, iklädd kläder och med smink och håret i ordning, ser ut som en person som har koll på läget. Men det var inte någon självklarhet i morse när jag vaknade. Så jag är rätt glad att det trots allt lyckades.

Jag sitter här med en kopp te och läser mail, bloggar och tidningar och smälter allt. Min helg, min familj och mitt liv.

Helgen var perfekt. Mitt barskåp är perfekt. Jag bygger och bygger på det. Varför är det så prioriterat att generellt ha en flaska av de vanlgia spritsorterna i ett skåp i köket som mer eller mindre bara står där? Det är lite av en gåta. Men det är nåt sen jag var ganska ung. Jag bestämde mig tidigt för att alltid ha sprit hemma och så har det blivit.

Man måste också alltid ha mjölk. Och minst tre sorters (grönt) te. Och ägg och kaffe, fast jag inte dricker det själv. Men om det skulle komma nån som gör det och det händer ju.

Tja. Jag har inriktat mitt liv på att bo i Stockholm och jobba med nåt kul. Så här sitter jag nu.
eXTReMe Tracker