torsdag, maj 24, 2007

Rädda valarna!

I går när jag gick över "Plattan" till jobbet höll Greenpeace på att bygga en "catwalk" för döda valar och delfiner. Jag stanande och frågade en av dem vad det var och han pekade på en stor lastbil.

- Där har vi döda valar och delfiner som har fastat i fiskenät och dött och bara dumpats tillbaka i havet.

Bra jobb, tyckte jag. När jag sen gick hem efter jobbet låg de där. Jävligt ofräscht, det luktade inte bra kan jag säga. Stackars djur. Delfiner som är så högstående och framstående som art också. Jävligt illa. Jag hatar allt som har med förstöring av världen att göra. Och hoppas att jag själv i min omedvetenhet inte bidrar med allt för mycket. Men det gör man väl.

Jag skänker pengar till Greenpeace nu i alla fall, femtio kronor i månaden, alltid är det väl nåt. jag tittade efter "min" Greenpeacekille, halvitalienaren och han var där. Jag har träffat på honom flera gånger sen den gången och till exempel fått reda på att han ska plugga till lärare.

Imorse var valarna och delfinerna borta. Jag är trött i dag. Ont i halsen och är lite för varm. Vill åka hem. Nu.

2 Comments:

Blogger Bondhustrun said...

Åhå, halvitalienaren har jag också träffat på! Han fick mig att börja betala en liten peng varje månad också. Vi var precis jämngamla dessutom. Haha. :)

28 maj 2007 kl. 12:49  
Blogger Tudorienne said...

Men gud vad kul, det är ju helt otroligt! Han är ju så trevlig. Och väldigt aktiv, jag tror att han låg i världstoppen inom Greenpeace på att få in pengar. Svår att säga nej till!

28 maj 2007 kl. 13:05  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker