tisdag, december 19, 2006

Julkort

Grym mensvärk idag. Inte värk direkt, men en allmän känsla av att jag kommer dö. Tog en tablett, men det tog en timme innan den kickade in och jag hann kasta in handduken och gå från jobbet innan det. Bra beslut. Så snart jag stigit ut från jobbet började tabletten göra sitt, så jag tog en liten promenad och köpte en julklapp och ett sidenband att ha i håret på julafton, ett i glitter-silver (som går bra ihop med min nya svarta blus med glitter-silver dödskallar).

Kom hem och gjorde en kanna te och satte mig i soffan med en kopp och pepparkakor och dagens lilla skörd av julkort. Jag lyssnar på en jul-cdskiva med traditionella jullåtar som jag fick av en väninna. Umgås i tanken också med min mormor och morfar denna stund. De är döda, men lever för mig.

Jag gillar att få julkort! Helst sådana med foton. Det är lite därför jag själv gör julkort med bild på mig själv och skickar till folk. Det är för att de ska vara tvungna att skicka till mig! De flesta som skickar foton är de som skickar på sina barn, eller sig själva med barnbarn. Allra trevligast är det när hela familjen är med, men de är mer sällsynta.

De finaste är såklart de från mina syskon, med mina syskonbarn. De är de sötaste och finaste barnen i universum. Jag menar det på fullt allvar. Det finns inga vackrare, sötare eller mer fantastiska människor i världen. Det är skönt att vara en person som kan säga så. Annars brukar folk lägga band på sin entusiasm i sådana frågor men inte jag. Min äldsta systerdotter är 6 år och erkänt vacker. (Folk brukar kommentera henne som vacker.). Nu spelar det ju ingen roll, men det är hon i alla fall. Och hon är smart och en mycket snäll person också.

För andra verkar hon nog vara en ganska vanlig pimpinett och glad, snäll, söt sexåring. Så kan man ju också se henne, men hon är som sagt mycket mer enastående än så.

Hennes bror är också enormt söt. Han är också en busig, energisk kille. Och en storebror som sänd från paradiset, till sin nyfödda babysyster, som förövrigt är lika fantastisk som de andra två och mycket lik sin bror till utseendet.

Jag två systerdöttrar till, som är precis lika speciella. En av dem är min lillasysters styvdotter så henne har jag inte känt och inte haft samma ohämmade beundran för sen födseln, men söt det är hon. Och egensinnig, precis som sin lillasyster, som är min lillasysters dotter. Hon är hemskt söt, ännu mer envis och rolig. En av de mest speciella människorna som finns, i min värld. Och hon liknar mig, tycker jag.
eXTReMe Tracker