torsdag, december 21, 2006

En tjej från Skövde i Svenska Akademien

Hon ser så nöjd och glad ut, där hon står i sin sammetsklänning och ska hålla tal. Roligt! En tjej från Skövde är med i Svenska Akademien. Det finns det mening med. Det ska jag svinga en bägare för, inom ganska kort.

För nu är det ju äntligen dags, att lämna vardagen och dra till Julen. Min Familj. Alla barnen. Min Gemenskap. Och min gamla hemstad - inte att förglömma. Den skimrar som en mytomspunnen pärla i ett land för länge sen. Så här 35 mil och 15 år bortifrån. Jag visste väl det, att den skulle hitta sin dragningskraft. Jag visste väl det, att det var nåt visst med den lilla staden. Den har sina hemligheter och jag vet flera av dem, som är mycket hemliga och mycket, mycket vackra.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=599234&previousRenderType=3
Jag tycker hon ser söt ut också.
eXTReMe Tracker