söndag, november 11, 2007

Det finns hopp för den tristaste dag

Låg i soffan förut och tänkte efter frukost. Tittade på mitt hem och kände en sån där uttråkad, trött känsla - vad är det här liksom? Trist, grå söndag, trött och orkeslös, uttråkad, ensam, ingen (jag) har städat och tavlorna hänger de inte snett?

Men sen en stund senare tog inneboende B. fram dammsugaren. H*n har spritt glitter omkring sig efter, av några badbomber. H*n har börjat badbomda efter ett halvårs uppehåll. Sprider doft och glitter! Jag sa: jag kan ta en sväng om med den sen när du är klar. Dammsugaren alltså. Plockade grejer en stund, dammsög alltså och kände på tavlorna. De verkar vilja hänga lite på sniskan. Så jag lät dem.

Det blev liksom mycket bättre. Skönt. Glittret på badrumsglovet är snyggt tycker jag.

För övrigt: tre matlådor, mycket delikata, lagade. Det är trots allt ordning på torpet.
eXTReMe Tracker