torsdag, september 20, 2007

Mingel

I dag har jag jobbat. Först fika med hela firman. På lunchen gick jag ut med mitt mission att sätta sprätt på pengar jag egentligen inte har. En kostym för 900:-. Så fick det bli. Det får bära eller brista. Jag måste fotfarande hitta nåt att ha på syrrans bröllopsfest nästa vecka. Det löser sig.

Sen på eftermiddagen puben med gamla kollegor. Så trevligt. Fast det gått ett år sen vi slutade jobba ihop så är alla så glada att ses. Och sen skramalde jag iväg till Café Opera där det var mingel. Jag hade redan druckit två glas vin och allt som allt blev det sex glas innan jag for hem. På Cafét var det gratis sprit och gratis buffé och en hel del gamla bekanta så jag hade någon att prata med hela tiden trots att jag kom dit utan sällskap. Mycket trevligt. En kompis som jag fotat porträtt åt för ett tag sen hade tryckt upp visitkort med mina bilder. Snyggt blev det! En annan har böjrat ta hormoner för könsbyte. Annars var det mesta som vanligt.

Nu är jag hemma alltför sent, men ska ändå dricka lite te och slappna av. Det är ett måste.
Imorgon ska jag åka till en gammal, gammal släkting som jag aldrig träffat förut och dricka te. Jag ringde henne i går för att höra mig för lite och blev genast hembjuden. Så jag ska köpa tulpaner eller nåt.

That's me today.

2 Comments:

Blogger Ke.Li said...

Jag vill oxå mingla och dricka gratis sprit! va´fan.

21 september 2007 kl. 10:32  
Blogger Tudorienne said...

Jag vet, du borde ha varit med!

21 september 2007 kl. 10:34  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker