måndag, juni 18, 2007

A litte thing from hell called fashion

Nu ska vi prata mode. En del tror att mode = snygga kläder. Det är fel.

Nu kan jag i och för sig inte sitta och säga vad som är snyggt och inte eftersom smaken är som --- eh jo det här är min blogg och ja, det kan jag visst.

Leggings + ballerinaskor = är inte snyggt på någon. Det är nog praktiskt, men inte snyggt. Kan inte bli. Möjligtvis på någon som inte fyllt 10, men på ungar kan det mesta vara gulligt.

Smaljeans. (OMG!) Smaljeans är något som INGEN klär i. Jag säger INGEN. Punkt & slut.

Jag har lite svårt för de senaste åren skomode förresten. Det mesta som finns i butikerna sedan ett par år tillbaka är rätt plågsamt fult. Nog om detta.

På festen i lördags hamnade jag brevid en tjej som är butikschef på H & M.
Jag: "Nä lägg av jag äääälskar HM!"
Hon: "Vad roligt ..."
Sen fick hon inte så mycket mer sagt, för jag drog in ett djupt andetag och höll en liten monolog om mina 10 senaste mycket lyckade köp på H & M. Kostymen jag hade på mig då. Skjortan jag hade på mig (vit), som jag köpte samtidigt som en blå och en gul. Min bruna kostym, "Som är så himla bra! Man kan ha en vit skjorta till, det blir jättebra. Man kan ha en rosa skjorta, funkar också skitbra. Man kan till och med ha den gula som som jag köpte nyss! Det är ju helt fantastiskt!"

Som sagt, jag var på g.

2 Comments:

Blogger Ke.Li said...

Kanske skall lämna mina fina leggins hemma då? Jag har i alla fall inga ballerina skor. Det är inte så ballerina aktikt i str. 40...

18 juni 2007 kl. 22:45  
Blogger Tudorienne said...

Nej du är snygg i leggings. Hm, det kanske inte gäller generellt i alla fall.

19 juni 2007 kl. 08:11  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker