måndag, februari 26, 2007

"Livet bliver en strid, som Viggo siger"

Jag kör med lite schyssta Matador-citat idag och har en i rubriken.

Jag avslutar min dag, som jag tillbringat i hemmet, med mannagrynsgröt och ett glas vitt. Som morfar gjorde. Jag har haft ett gallstensanfall och varit en sväng på Huddingeakuten. Det var inte någon dum upplevelse, det gick riktigt bra. Det var över på en och en halv timme. Och en liten tur i natten kan pigga upp.

Annars har man ju hört talas om att folk sitter på akuten i timtal, för att tillslut ge uppp och åka hem och omkomma för att det inte är någon vits längre. Men mig gick det bra för och jag fick träffa vettiga människor.

Detta besparade mig ett krångligt samtal till sjukhuset idag, för at ställa mig i operationskö, det blev så att säga avklarat med besöket. Jag kände mig effektiv när jag åkte hem.
eXTReMe Tracker