torsdag, mars 22, 2007

Lycka

Mamma ringde. Allt är bra, de hade varit på en brokig 60-årsuppvaktning igår, hälsat på en cancerpatient på sjukhuset (ingen av mina närmaste har cancer = LYCKA), hon ska jobba imorgon (min mamma brukar vara ledig på fredagar = LYCKA). På söndag ska de på kalas för barnen som fyllt år.

I helgen ska det bli bra väder.

Jag ska till farmor. Hon ska nog steka pannkakor till mig (= LYCKA).

Det finns så många lyckopunkter till. Jag kom på det nu, mitt i den här veckan som har tråkat ut mig till max, det är inte så farligt egentligen. Det är ganska bra, ganska lyckat. Jag kan se det mesta klart, bara en sån sak. Allt är bra och det kommer förmodligen bli ännu bättre.

Andra skirver dagbok när det är jobbigt, för att skriva av sig. Men jag skriver när jag märker hur bra allt är. Det är skönt att vara tvärtemot.
eXTReMe Tracker