fredag, april 18, 2008

Tårta byggde denna vackra kropp

Kan rapportera att min indiska gryta häromdagen blev sjukt god. Det lär bli mer av sånt framöver. Ikväll är det bio, No country for old men med min gamla kollega D. Vi är bio buddies. Nånstans under vägen lär det bli ett eller annat glas rött.

Idag fyller chefen år och det ska bjudas på tårta. Jämt och samt. Jag tar en bit jag. Några av mina arbetskamrater har varit på djupdykning i nåt gammalt presentförråd och hittat tio flaskor sherry som köptes in på röda kungens tid. Väldigt länge sen. Halveringstiden är förlänge sen passerad. Sprit får man inte längre ge som gåva. Så om den är drickbar så får vi dricka upp den vid lämpligt tillfälle, vilket det ju är i dag.

Fredag, vad härligt!

1 Comments:

Blogger Ninne said...

Heja indisk mat! Och sprit!
Trevlig helg!

18 april 2008 kl. 22:49  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker