söndag, augusti 05, 2007

Flödet

Nu ska ni få höra. För några dagar sen var jag på promenad och hittade en femhundring liggandes på marken. Jag tog upp den och den blev en del av "den allmänna konkursen". Fast jag delade den med min kompis som jag var ute och gick med.

Sen i förrgår när jag stod i tunnelbanan och skulle gå på mitt tåg hem fladdrade plötsligt en SL-remsa till framför mig. En nästan oanvänd. Jag såg mig om i fall någon verkade ha tappat den. Men det var fullt med människor som sprang runt mig och ingen verkade sakna den. Så jag tog med den med.

När jag kom från affärn samma dag hittade jag en femtioöring på marken som jag plockade upp. Stort som smått. Upphittat och mitt. Jag tycker jäkligt synd om de som har tappat de här sakerna, men jag har inte så dåligt samvete för att jag har dem nu. Jag tror att det är en del av flödet som hela tillvaron är uppbyggd av. Till detta ska läggas att jag vann 21 kronor på lotto igår.

Men det tål att funderas på.

Min pappa har pratat om att skaffa en GPS i flera år. Exakt två månader innan sin 60-årsdag går han och köper en. Ja men vad fint.

Etiketter:

eXTReMe Tracker